Lindex påverkas inte av Stockmanns ansökan om företagssaneringsförfarande

Lindex finska ägare Stockmann Oyj Abp meddelar idag att de har beslutat att lämna in ansökan om företagssaneringsförfarande. Stockmanns ansökan om företagssaneringsförfarande gäller inte koncernens dotterbolag, det vill säga Stockmann-varuhusen i Baltikum eller Lindex.

Lindex och dess dagliga verksamhet påverkas inte av Stockmanns ansökan om företagssaneringsförfarande. Modeföretaget fortsätter att utveckla sin affär och Lindex som ett starkt globalt modevarumärke.

Att våra ägare Stockmann idag har ansökt om företagssaneringsförfarande påverkar inte Lindex verksamhet. Lindex är ett dotterbolag med en oberoende och stabil verksamhet. Coronaviruset och dess effekter har påverkat retailbranschen markant och oss som företag. Men vi ser i denna extraordinära situation att tillväxten online har förstärkts ytterligare och våra strategiska satsningar inom den digitala utvecklingen fortlöper”, säger VD Susanne Ehnbåge.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson