Premiär för Lindex flaggskeppsbutik i London

I helgen slog Lindex upp portarna till sin första flaggskeppsbutik i köpcentret Westfield, Stratford City i London.

Satsningen är ett viktigt steg i att stärka Lindex varumärke internationellt och en fortsättning på modekedjans internationella expansion.

Äntligen har vi öppnat vår första butik i modemetropolen London! Vi har förberett oss för den här dagen länge och jag är väldigt stolt. Den nya butiken, med vårt nya butikskoncept, ser helt fantastisk ut och är verkligen en modeupplevelse i världsklass. Jag är så glad att vi nu får möta alla nya kunder som vill ta del av vårt prisvärda och inspirerande mode, säger Ingvar Larsson, VD på Lindex.

I butiken möttes kunderna av Lindex vårnyheter samtidigt som de erbjöds olika aktiviteter. En make-up artist finns på plats för att sminka kunderna med produkter från Lindex nylanserade märke Lindex Beauty och barnen fick möjlighet att bli ansiktsmålade i det populära temat Frost. De första hundra premiärbesökarna fick dessutom en speciell uppskattning i form av presentkort på £20.

Intresset för att arbeta i den här butiken har, trots att vi är nya på marknaden, varit jättestort. Vi har kunnat välja ett fantastiskt team och det kände vi verkligen i helgen när vi för första gången fick möta alla våra nya kunder. Stämningen har varit på topp och vi har haft en fantastisk helg i butiken.” säger Lena Provén, Landschef UK.

Butiken var fylld med senaste sortiment från vårens modekampanj #superrolemodel där klassiskt och modernt möter boho chic. Vårkampanjens budskap är att ”It’s what you do that defines you” och den frontas av supermodellerna och förebilderna Christy Turlington Burns, Liya Kebede och Toni Garrn. Kampanjen handlar om att sann skönhet ligger lika mycket i vad man gör som hur man ser ut. Den riktar ljuset mot tre vackra kvinnor som även gör bra saker utanför modevärlden. De är med andra ord inte bara supermodeller, utan även Super Role Models.

Butiken är den första i sitt slag med Lindex senaste butikskoncept som ytterligare ska förstärka modeupplevelsen. Den nya inredningen reflekterar varumärket med sin skandinaviska känsla och bjuder på mycket ”look and feel” för kunden. Enkelheten i inredningen tillsammans med hållbar design och kvalité är andra detaljer som avspeglar Lindex varumärke.

Miriam Tjernström
Press Relations Manager, Lindex