Lindex medarbetare är modeller i unik kampanj

Lindex visar i vår en unik kampanj, där modellerna är företagets egna medarbetare. Uppmaningen i kampanjen till alla kvinnor är att hitta sin perfekta BH för varje tillfälle. Detta kommer att göras lättare av Lindex nya sortiment och sätt att presentera bh i butik och online.

I dag får Lindex medarbetare möjligheten att uppleva en annorlunda och spännande dag på jobbet. Förfrågan gällde att vara modell i Lindex kampanj ”Bra-volution”, som uppmanar alla kvinnor att hitta sin perfekta BH. Intresset var stort och 45 personer tog sig vidare till castingen i Stockholm där fem modeller kommer att väljas ut, för att om ett par veckor fotograferas i London.

Vi vill alltid involvera våra medarbetare i olika delar av Lindex verksamhet. På så sätt tar vi tillvara på våra medarbetares kreativitet och engagemang, och ger dem samtidigt chansen att testa på något som många annars inte kommer i kontakt med i sitt dagliga arbete, säger Sofia Brax HR chef på Lindex.

BH -kampanjen uppmanar alla kvinnor att hitta den perfekta BH för sina behov. Detta förenklas genom Lindex nya sätt att presentera underkläder som utgår från kundernas behov och vilken typ av BH hon vill ha, samt genom den breda kunskap som Lindex medarbetare har.

” Våra medarbetare är experter på underkläder. När det handlar om att hitta en passform på BH, som utgår från olika kvinnors behov och kroppar, var det självklart att våra medarbetare är de som visar modellerna på bästa sätt”, säger Inger Lundqvist, Design- och inköpschef för underkläder på Lindex.

” Castingen har varit en otrolig upplevelse, att få se hur processen går till och få vara en del av den var roligt. Hela castingteamet har varit proffesionella och fick oss att känna oss avslappnade. Conceptet med att låta Lindex medarbetare vara ansikte för den här kampanjen är fantastiskt bra, vi är ju både kunder och även representanter för Lindex i vardagen. Det var kul att titta igenom hela bh-utbudet och välja ut sin egen favorit, Bra-volutionkampanjen är ett fantastiskt initiativ” säger Mimmie Klöfver och Adalmina Piechal båda designers Kids’ Wear  på Lindex och två av modellerna i kampanjen.

Kampanjen kommer att lanseras under vecka 19-20 och kommer att visas i olika kanaler som print, utomhus, butiker och online. Det nya sortimentet kommer finnas tillgängliga i Lindex butiker och online från i maj.

Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex