Lindex öppnar butik på Malta

Lindex har nu öppnat sin första butik på Malta i det nyrenoverade Bay Street Shopping Complex i St. Julian's. Den nya marknaden är det senaste tillskottet för Lindex franchiseexpansion.

Den nya Lindexbutiken är en av Maltas största modebutiker för kvinnor och barn, med en försäljningsyta på nästan 700 kvadratmeter. De maltesiska kunderna erbjuds en modern och inspirerande shoppingmiljö och Lindex sortiment inom alla affärsområden; damkläder, barnkläder, underkläder, såväl som kosmetik. Butiken är inredd med Lindex senaste koncept som genomsyras av varumärkets skandinaviska arv och fokus på hållbarhet.

"Vi upplever ett stort intresse för Lindex mode på Malta och är så glada att vi nu äntligen kan öppna på denna spännande marknad. Vanligtvis brukar vi vilja erbjuda våra kunder ett stort öppningsevent men under rådande omständigheter är allas säkerhet viktigast och naturligtvis att undvika folkmassor. Vi är också mycket glada över att även erbjuda Lindex Shop Online för Malta", säger Johan Isacson, Director of Franchise på Lindex.

Lindex på Malta drivs av modeföretagets franchisepartner John Manché som har lång erfarenhet inom detaljhandeln på Malta.

Vi är mycket glada över att öppna en butik på Malta tillsammans med det starka modevarumärket Lindex. Det inspirerande, prisvärda och mer hållbara modet känns rätt för den maltesiska kunden. Vi välkomnar alla till den nya Lindex-butiken", säger John Manché, VD för Unpaused.

Lindex har för närvarande cirka 460 butiker på 19 marknader, varav 10 marknader är franchise, samt onlineförsäljning världen över genom tredjeparts-samarbeten.

Kristina Hermansson
Corporate Communications Manager