Lindex kunder bidrar med 16,6 miljoner till cancerforskning – en rekordinsamling

Tillsammans med sina kunder har Lindex under oktober månad samlat in en ny rekordsumma till cancerforskning. Årets totala insamling på Lindex alla försäljningsmarknader blev 16.6 miljoner kronor, varav 10,4 miljoner enbart har samlats in i Sverige och donerats till cancerforskning.

”Vi är så otroligt stolta över våra medarbetare som gjort ett fantastiskt jobb med att involvera våra kunder och skapa engagemang kring årets Rosa Bandet-kampanj. Tänk att vi än en gång har möjlighet att donera en rekordsumma till cancerforskning, ett bevis på att vi tillsammans kan göra skillnad”, säger Susanne Ehnbåge, VD på Lindex.

10 procent av försäljningen av Lindex speciellt framtagna loungewear-kollektion, med matchande kläder för mammor och barn, donerades under oktober till cancerforskning. Modeföretaget sålde även Cancerfondens rosa band, designat av Selam Fessahaye, samt rosa armband där hela försäljningen donerades till Cancerfonden.

Lindex har tillsammans med sina kunder i Sverige samlat in 10,4 miljoner kronor till cancerforskningen.

”Vi vill rikta ett stort tack till Lindex och deras kunder för stödet och engagemanget kring årets kampanj. De har varit med och bidragit till ett fantastiskt resultat, som innebär ytterligare ett kliv mot vårt gemensamma mål att besegra cancer”, säger Ulrika Årehed Kågström, Generalsekreterare på Cancerfonden.

Lindex är en av huvudsponsorerna till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj och har sedan starten 2003 bidragit med 167,5 miljoner kronor till cancerforskning i Sverige och på Lindex övriga försäljningsmarknader genom lokala organisationer.

Kristina Hermansson
Senior PR & Communications Manager