Lindex hyllar kvinnors olikheter i vårens underklädes­kampanj

Lindex lanserar vårens underklädes­kampanj med budskapet ‘Love your breasts. We do’. Med kampanjen vill Lindex hylla kvinnors olikheter och uppmuntra varje kvinna till att älska sig själv och sina bröst precis som de är.

Kvinnors bröst har i alla tider varit föremål för olika symboliska liknelser – lökar, meloner, taxöron och mycket mer. Vi tycker det är dags att ta tillbaka och ändra på sättet vi ser på dessa. Vi vill med värme och humor visa hur varje kvinna äger sin liknelse och dess innebörd. Vi vill helt enkelt uppmuntra alla till att vara sig själva och älska sina bröst precis som de är, oavsett storlek eller form”, säger Linda Olsson, Head of Global Marketing på Lindex.

Lindex underklädes­kampanj visar en bredd av naturliga och fantastiska personer som identifierar sig som kvinna. De befinner sig i olika situationer och skeenden i livet, där de på ett stolt och självsäkert sätt reflekterar över sina bröst och äger sin liknelse. Med kampanjen vill modeföretaget hylla alla kvinnors olikheter och uppmuntra varje kvinna till att älska sig själv och sina bröst precis som de är.

Lindex långa erfarenhet och arv inom underkläder har gett en unik kunskap om kvinnors kroppar, passform, komfort och kvalitet vilket gjort modeföretaget till marknadsledande på underkläder i Norden. För Lindex är kvinnan alltid i fokus och vårens underklädes­kampanj är ett av alla initiativ som går i linje med modeföretagets högre syfte - to empower and inspire women everywhere.

Lindex underklädes­kampanj lanseras idag. Se hela kampanjfilmen

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson