Linda Olsson ny global marknadsdirektör på Lindex

Linda Olsson har utsetts till global marknadsdirektör på Lindex och medlem i koncernledningen. Linda har lång erfarenhet och bred kompetens inom såväl marknadsföring som detaljhandeln och tillträder sin nya tjänst 1 mars 2021.

Linda är en mycket engagerad och driven ledare med gedigen kompetens och erfarenhet inom strategi- och varumärkesarbete. Hon började på Lindex 2019 som marknads- och strategichef och är för närvarande operativt ansvarig för Lindex marknadsavdelning. Linda kommer innan Lindex från Carat, en ledande global mediebyrå.

Jag är mycket glad över att Linda Olsson tillträder som ny global marknadsdirektör på Lindex. Med sin gedigna bakgrund inom marknadsföring och varumärkespositionering kommer Linda ha en nyckelroll i Lindex fortsatta utveckling som globalt modeföretag, och vara drivande i att stärka Lindex varumärke och vässa kundupplevelsen i alla kanaler”, säger Susanne Ehnbåge VD för Lindex.

Linda har framgångsrikt drivit strategi- och varumärkesarbete för ett brett spektrum av varumärken och har lång och bred erfarenhet av alla aspekter inom marknadsföring. Linda har under många år arbetat inom mediebyråer, senast som byrå- och kundansvarig för Carats Göteborgskontor och hon var även en del av ledningsgruppen för Carat Sverige.

”Lindex har alltid varit ett varumärke som legat mig varmt om hjärtat, både som kund och professionellt. När jag fått möjligheten att lära känna Lindex från insidan och se alla fantastiska medarbetare som varje dag jobbar mot vårt högre syfte - to empower and inspire women everywhere - gör det mig otroligt stolt. Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta arbeta tillsammans med detta talangfulla team och utveckla Lindex som ett starkt globalt varumärke”, säger Linda Olsson.

Kristina Hermansson
Senior PR & Communications Manager