Camilla Madsen ny Head of Design på Lindex

Camilla Madsen blir ny Head of Design på Lindex. Camilla har en gedigen bakgrund inom design och tar sig nu an rollen som kreativ visionär för modeföretagets designuttryck – en strategisk nyckelroll i att stärka Lindex varumärke och kunderbjudande.

”Jag är väldigt glad över att vara en del av Lindex och de goda värderingarna som driver hela företaget. Jag ser fram emot att ta mig an denna spännande utmaning och fortsätta stärka innovationskraften och kreativiteten hos våra fantastiska designers. Med en kombination av kunskap, kreativitet och glädje, kan vi stärka vårt designuttryck ytterligare och tillsammans skapa det bästa, mest hållbara erbjudandet till våra kunder” säger Camilla Madsen.

Camilla har utbildning från konstskolor och HDK (Högskolan för konst och design i Göteborg) och har varit en del av Lindex sedan 2000 i flera olika designroller inom både dam, barn och underkläder. I sin roll som Lindex nya Head of Design kommer Camilla driva kreativitet och samskapande för att stärka kunderbjudandet ur ett design- och varumärkesperspektiv.

”Vi är väldigt glada att välkomna Camilla till den strategiskt viktiga rollen som vår nya Head of Design. Camilla delar Lindex värderingar och har redan varit en stor del av vår transformation. Med sin gedigna bakgrund i kombination med hennes visionära, kreativa styrka att ta vårt designuttryck in i framtiden, kommer Camilla ha en viktig roll i vår fortsatta resa som ett globalt, varumärkesdrivet och hållbart modeföretag” säger Elisabeth Hedberg,  Director of Design, Purchase & Production på Lindex.

Kristina Hermansson
Senior PR & Communications Manager