Vårens underklädes­kampanj visar vad Lindex står för

’Underwear for people like you and me’ - så lyder Lindex budskap i vårens underklädes­kampanj som riktar ljuset på en bredd av fantastiska kvinnor i olika skeenden i livet, i en vardaglig miljö.

Vi vill att varje kvinna ska kunna vara sig själv och känna sig inspirerad och självsäker oavsett vem hon är, hur hon ser ut eller var hon befinner sig i livet. I vår kommunikation vill vi verkligen visa vad vi står för - att vara personliga, inkluderande och naturliga”, säger VD Susanne Ehnbåge.

Lindex underklädes­kampanj visar en bredd av fantastiska och naturliga kvinnor i vardagliga situationer. Att förespråka inkludering och kroppspositivism är också en del av Lindex hållbarhetslöfte och ett huvudmål inom fokusområdet ’Stärka kvinnor’.

Kvinnan har alltid varit i fokus för Lindex som startade som ett underklädes­företag för över 65 år sedan. Med sitt arv och långa erfarenhet inom underkläder är Lindex marknadsledande på underkläder i Norden och experter på passform, komfort, kvalité och funktion. Lindex unika och tydliga koncept ’Bra-volution’ gör det lättare att hitta sin perfekta passform och är mycket uppskattat av modeföretagets kunder.

Kvinnan är allt för oss på Lindex. Vi vill vara en positiv kraft i våra kunders vardagsliv och vår framgång ligger i att vi alltid har kvinnans perspektiv och behov i allt vi gör”, säger Susanne Ehnbåge.

Lindex underklädes­kampanj lanseras den 23 januari.

Kristina Hermansson
Corporate Communications Manager