Lindex släpper inredningskollektion för barnrum

Lindex mycket populära babysortiment utökas till att nu även innefatta ’Lindex Baby Home’ - en lekfull inredningskollektion för barnrum. Babysortimentets omtyckta färgskalor och mönsterbilder återspeglas på bland annat bäddset, handdukar och förvaringskorgar. Liksom det övriga babysortimentet är inredningen gjord av ekologisk bomull och återvunnen polyester, där bomullsprodukterna alltid är GOTS-certifierade.

Lindex introducerar nu lekfull inredning i sitt babysortiment genom sin nya kollektion Lindex Baby Home. Kollektionen innehåller allt från mjuka bäddset, praktiska förvaringskorgar och dekorativa vimplar till sköna frottéhanddukar, mysiga babyfiltar, kuddar och gosedjur för barn. Hela Lindex babysortiment har en tidlös design och är av hög kvalitet. Produkterna är designade för en lekfull vardag och har utvecklats för att hålla länge.

“Lindex Baby Home är en välkommen utökning av vårt babysortiment och precis som babyplaggen är inredningskollektionen gjord av ekologisk bomull och återvunnen polyester, och bomullsprodukterna är alltid GOTS-certifierade. Vår Baby Home-kollektion har samma härliga färgskala och mönsterbild som våra babyplagg, vilka är mycket uppskattade av våra kunder”, säger Inger Lundqvist, Design och Inköpschef för barnkläder.

Såväl inredningen som babykläderna är designade utifrån två olika unisex-koncept; Colour Pops och Soft Nature. Där Soft Nature har ett tydligt skandinaviskt uttryck med stor färgbredd i detaljrika mönster, och Colour Pops har ett lekfullt uttryck med färgstarka och grafiska mönster.

”Vi vill erbjuda våra kunder tidlösa produkter som kan ärvas från barn till barn. Med Lindex Baby Home hoppas vi inspirera våra kunder med ett uttryck som sticker ut och bejakar glädjen i färg”, säger Inger Lundqvist.

Lindex Baby Home finns tillgängligt i utvalda Lindexbutiker och på lindex.com från och med den 30 januari.

Kristina Hermansson
Corporate Communications Manager