Lindex inleder samarbete med Zalando

Lindex fortsätter sin digitala expansion och inleder samarbete med Zalando. Det svenska modeföretaget och Europas ledande plattform online för mode och livsstil har en viktig gemensam grund – starkt kundfokus och höga ambitioner inom hållbarhet.

“Vi ser fram emot att samarbeta med Zalando, en mycket stark och kundfokuserad plattform med ett ökat fokus på hållbarhet. Kunden är allt för oss på Lindex och vi ser fram emot att möta nuvarande såväl som nya kunder och erbjuda dem Lindex fantastiska produkter”, säger Sophie Ready, Head of 3rd Party E-commerce på Lindex.

I början av sommaren kommer produkter inom alla Lindex affärsområden – damkläder, barnkläder och underkläder – vara tillgängliga på Zalando. Att fortsatt stärka sin position som ett starkt, globalt modevarumärke är ett stort fokus för Lindex och partnerskapet är en fortsättning på modeföretagets digitala expansion.

Med över 29 miljoner kunder i 17 länder, är Zalando Europas ledande plattform online för mode och livsstil. Företaget lanserade nyligen sin nya hållbarhetsstrategi med visionen att bli en plattform för hållbart mode, med positiv påverkan för såväl människa som planet.

“Vi är väldigt glada över vårt partnerskap med Lindex. Lindex är ett populärt varumärke för både dam- och barnmode, med stort fokus på mångfald och hållbarhet. Det går hand i hand med den växande efterfrågan för skandinaviskt mode på vår plattform samt vårt ökade fokus på hållbarhet. Lindex är därför ett utmärkt tillskott till vårt erbjudande, som gör det möjligt för oss att ta ännu ett steg mot att bli utgångspunkten för mode och livsstil i Europa”, säger Kenneth Melchior, Direktör för Norra Europa på Zalando.

Kristina Hermansson
Corporate Communications Manager