Lindex tillsätter försäljningsdirektör

Caroline Öhgren har utsetts till försäljningsdirektör för Lindex och ny medlem i koncernledningen. Caroline, idag landschef på Lindex, har gedigen kompetens och erfarenhet inom modebranschen och att driva framgångsrik försäljning på internationell nivå.

Caroline Öhgren tillträder i rollen som försäljningsdirektör den 1 april. Caroline kommer ingå i Lindex ledningsgrupp och ansvara för att utveckla och optimera modeföretagets försäljning och lönsamhet på alla marknader och försäljningskanaler.

Vi växer med nya kanaler och partners och jag är mycket glad över att kunna presentera Caroline som försäljningsdirektör för Lindex. Carolines passion för kunder, försäljning och mode samt drivkraft att nå resultatförbättringar och identifiera nya möjligheter blir mycket värdefulla tillgångar i vår fortsatta tillväxtresa”, säger Susanne Ehnbåge VD för Lindex.

Caroline startade sin karriär på Lindex i en av modeföretagets butiker 1994. Hon har genom åren arbetat på flera av Lindex marknader som butikschef, projektledare, regionchef och senast som landschef för Lindex verksamhet i Centraleuropa.

Jag är väldigt stolt och glad över förtroendet jag har fått. Lindex och detaljhandeln står inför en spännande framtid och jag ser fram emot att, tillsammans med Lindex fantastiska försäljningsorganisation, driva och fortsätta utveckla kundmötet i alla Lindex säljkanaler”, säger Caroline Öhgren.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson