Johan Engen ny logistikdirektör på Lindex

Johan Engen rekryteras som ny logistikdirektör och medlem i koncernledningen. Johan har lång erfarenhet och bred kompetens inom logistik och supply chain samt av att driva utvecklings- och förändringsarbete. Johan tillträder sin nya tjänst på Lindex den 19 augusti 2019.

Johan är en mycket driven och engagerad ledare med lång och bred erfarenhet inom logistikområdet. Johan har haft flera ledande positioner på DHL Supply Chain, bl.a. som affärsutvecklingsansvarig för detaljhandeln inom Norden och ansvarig för den svenska verksamheten inom fashion-logistik. Närmast kommer Johan från rollen som logistikchef på KappAhl.

Jag är mycket glad över att presentera Johan Engen som ny logistikdirektör och önskar honom varmt välkommen till Lindex. Effektiv logistik är avgörande för vår fortsatta lönsamhet och hållbara tillväxt. Johan kommer, med sin gedigna kompetens och bakgrund, bli ett mycket värdefullt tillskott till vår verksamhet och ha en nyckelroll i Lindex fortsatta affärsutveckling, säger Susanne Ehnbåge VD för Lindex.

Johan har de senaste åren haft fokus på utvecklingsarbete och att skapa effektiva, konkurrenskraftiga logistiklösningar för att möta kundernas föränderliga köpbeteende. Johan tillträder sin nya tjänst på Lindex den 19 augusti.

Det är ett mycket spännande uppdrag och jag ser fram emot att få lära känna Lindex och dess kunder. För mig handlar framgångsrik logistik om att leverera stort kundvärde genom hög leveransservice och produkttillgänglighet, där snabbhet och effektivitet står i centrum. Lindex växer med nya kanaler och partners, och det ska bli mycket kul att vara med och driva den intressanta utvecklingen, säger Johan Engen.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson