Besöksrekord när Lindex öppnar butik i Danmark

Lindex slog besöksrekord när dörrarna öppnades till sin nya butik som ligger i Danmarks största shoppingcentra Field’s i Köpenhamn. Butiksöppningen lockade hela 13 700 besökare under öppningshelgen.

Kön till Lindexbutiken startade två timmar innan öppningen och sträckte sig genom en stor del av köpcentret.

Vi är fullständigt överväldigade över det fantastiska mottagandet. Det är tydligt att kunderna har saknat Lindex på den danska marknaden och vi är mycket stolta över att vara med och öppna den första Lindexbutiken i Danmark. Aldrig tidigare har ett modeföretag lockat så många kunder och skapat kö genom hela det första våningsplanet. I och med öppningen av Lindex har Field’s den bästa modemixen i ett danskt shoppingcenter”, säger Thomas Thomsen, Shopping Center Manager för Field´s, Steen & Strøm/Klépierre.

Butiken erbjuder Lindex samtliga affärsområden; dam-, barn-, underkläder samt kosmetik. Modeföretagets skandinaviska arv återspeglas i den senaste butiksinredningen med ljusa, hållbara material.

Något som är nytt för Lindex kunder är att de i denna butik kan handla med hjälp av självscanning. Kunden betyder allt för oss och vi vill göra vad vi kan för att erbjuda en enkel och inspirerande shoppingupplevelse”, säger Johan Isacson, ansvarig för Lindex Franchise.

Butiken drivs tillsammans med franchisetagarna Loa Kristjansdottir och Albert Magnusson som inom en snar framtid planerar att öppna fler Lindexbutiker i Danmark och även erbjuda Shop Online på danska med snabba leveranser.

Det är tio år sedan som vi i en liten skala började sälja barnkläder online på Island. Att vi nu tillsammans med Lindex öppnar butik i modestaden Köpenhamn, och därtill med besöksrekord, är helt otroligt! Vi är mycket tacksamma över det stora intresset och ser fram emot att ge våra fantastiska kunder en inspirerande modeupplevelse”, säger Loa Kristjansdottir och Albert Magnusson.

En del av försäljningen från öppningsdagen, 40 000 DKK, skänks till organisationen ’Familier med kræftramte børn’, en välgörenhet som personalen i Lindexbutiken själva fick välja.

Lindex har idag 461 butiker på 18 marknader, varav nio marknader är via Franchise, och onlineförsäljning världen över genom tredjepartssamarbeten.

Kristina Hermansson
Corporate Communications Manager