”Tillsammans kan vi göra skillnad”

Med särskilt designade produkter, ett urval av accessoarer och rosa band har Lindex tillsammans med sina kunder under oktober månad samlat in 10,8 miljoner kronor till cancerforskning. Enbart i Sverige har 6,9 miljoner kronor samlats in.

Lindex är stolt partner till Rosa Bandet-kampanjen, en kampanj som förenar Lindex medarbetare och kunder. Med mycket engagemang och stolthet, har Lindex ökat medvetenheten om bröstcancer och tillsammans med sina kunder bidragit till cancerforskning sedan 2003. I år har Lindex tillsammans med sina kunder på alla marknader bidragit med 10,8 miljoner kronor.

”Jag är stolt över alla våra medarbetare och kunder som visat ett fantastiskt engagemang under hela oktober månad. Tillsammans kan vi göra skillnad och vi vill göra vad vi kan för att bidra till detta viktiga ändamål”, säger Susanne Ehnbåge, VD på Lindex.

I år har Lindex haft utvalda accessoarer där 10 procent av försäljningspriset doneras till cancerforskning. Lindex har även designat ett särskilt armband och en tygpåse där all vinst doneras. Lindex har dessutom sålt Cancerfondens rosa band som i år har formgetts av modedesignern och konstnären Bea Szenfeld.

”Forskningens framsteg kräver resurser om färre ska drabbas och fler överleva cancer. Stort tack till alla som bidragit och engagerat sig i årets Rosa Bandet-kampanj. Tillsammans mot cancer” säger Ulrika Årehed Kågström, generalsekreterare för Cancerfonden.

För mer information om cancerforskning och Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj, besök www.cancerfonden.se

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson