Lindex expanderar med ASOS

Modeföretaget Lindex fortsätter att utveckla sitt online-erbjudande. Den här gången tillsammans med den globala plattformen ASOS som nu erbjuder ett urval av Lindex underkläder och nattplagg till kunder över hela världen.

För att stärka sin konkurrenskraft och position som Omni-aktör har Lindex nyligen inlett samarbete med externa online-partners. Lindex är nu en del av ASOS utbud av internationella varumärken, vilket gör Lindex produkter tillgängliga i mer än 200 länder över hela världen.

"Vi är mycket kundfokuserade på Lindex. Vi vill ge en enastående shoppingupplevelse och en del av detta är att möta kunden där hon vill mötas. Vi är väldigt glada över att expandera tillsammans med ASOS och att nå våra kunder, var de än befinner sig i världen", säger Henrik Sörstedt, Director of Customer Experience på Lindex.

ASOS är en global modedestination och ett bra komplement till Lindex fysiska butiker, shop online och andra online-partners. Tidigare i sommar inledde Lindex även ett samarbete med Nelly som erbjuder ett urval av Lindex underklädessortiment.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson