Lindex Sverige väljer MediaCom som ny mediebyrå

Nu är det klart att MediaCom blir ny mediebyrå för Lindex Sverige. Ett starkt digitalt fokus kommer prägla det kommande samarbetet med MediaCom, som startar upp under mars månad.

Vi letade efter en byrå med digital spetskompetens som kan ta oss vidare inom de digitala stegen av köpprocessen, samt med en utpräglad vilja att fortsätta bygga vårt Lindex-varumärke tillsammans med oss. Efter en grundlig mediebyråpitch sedan i december, föll valet på MediaCom, säger Jenny Rydholm, Marketing Lindex Sverige.

Andra viktiga faktorer som gjorde att valet föll på MediaCom var den geografiska närheten med byrå i Göteborg, personkemin med teamet och att Lindex hittade en partner som verkligen förstått modeföretagets behov. Samtidigt som MediaCom välkomnas tackar Lindex Sverige sin tidigare samarbetspartner Starcom för ett långt och framgångsrikt samarbete under många år.

”Vi är fantastiskt stolta över att få börja jobba med Lindex. Det ska bli oerhört spännande att tillsammans få vidareutveckla det redan starka varumärke som Lindex är”, säger Maria Nordström, Client Services Director MediaCom.

Kontakta Jenny Rydholm, Lindex Sverige, för mer information.
E-mail: jenny.rydholm@lindex.com
Mobil: 0706-977424

Kontaktuppgifter Maria Nordström, MediaCom:
E-mail: maria.nordstrom@mediacom.se