Lindex

Lindex öppnar butik på Åland

Lindex öppnar sin första butik på Åland i maj 2017. Lindexbutiken kommer ligga i hjärtat av Mariehamn och med ett centralt läge i köpcentret Zeipels.

Ålänningarna kan sedan tidigare handla på modekedjans e-handelssajt och efterfrågan på även en fysisk butik är stor.

Vi erbjuder sedan 2010 våra Åländska kunder möjligheten att handla på lindex.com och eftersom efterfrågan är stor även på en fysisk butik känns det väldigt roligt och vi ser fram emot att få erbjuda dem en modeupplevelse i världsklass, säger Kirsi Rauhala, landschef Lindex Finland.

Inredningen i butiken kommer att vara Lindex senaste butikskoncept, som består av ljusa färger där olika nyanser av vitt och med inslag av svart och trä ger utryck för modeföretagets skandinaviska arv. Dessutom kommer röda detaljer att synas  på olika ställen i butiken som anspelar på varumärkets signum och logotyp. Enkelheten i inredningen tillsammans med hållbar design och kvalité är andra detaljer som avspeglar Lindex varumärke.

Butiken kommer ha en försäljningsyta på 650 kvadratmeter och erbjuda Lindex samtliga affärsområden; dam, barn, underkläder och kosmetik. Satsningen är en fortsättning på modekedjans internationella expansion. Lindex finns idag med ca 475 butiker på 16 marknader samt online inom alla EU-länder och Norge.

Miriam Tjernström
Press Relations Manager, Lindex