Fortsatt ökat helårsresultat för Lindex

När modeföretaget idag presenterar sitt resultat för 2016 visar det att Lindex strategiska prioriteringar och åtgärder under året har lett till en framgångsrik utveckling och en ökad lönsamhet.

Vårt starka resultat speglar Lindex tillväxt trots en svagare avslutning försäljningsmässigt. Våra strategiska åtgärder tillsammans med alla medarbetares dedikerade insatser har varit centrala för vår utveckling, säger VD Ingvar Larsson.

Lindex har fokuserat på att skapa en mer flexibel organisation och på att stärka sitt kundmöte vilket resulterat i en allt högre kundnöjdhet. Modekedjan har också fokuserat på att öka lönsamheten på sina marknader och reducera antalet olönsamma butiker, där avvecklingen av verksamheten i Ryssland var en del. För att förstärka den totala shoppingupplevelsen fokuserar Lindex framåt ännu mer på den digitala upplevelsen och ökar både sina satsningar och investeringar inom det här området.

”Hos oss är kunden alltid i fokus och våra digitala satsningar framåt är viktiga för att ge vår kund en ännu mer inspirerande shoppingupplevelse. Vi kommer också se en fortsatt ökad tydlighet i våra modekoncept, på alla våra affärsområden och vi tar ytterligare steg i Lindex varumärkesarbete. Våra fantastiskt stora framsteg för ett mer hållbart mode är också en viktig nyckelfaktor framåt”, säger Ingvar Larsson.

Vill du veta mer om Lindex fortsatta arbete och alla spännande kommande intiativ, kontakta:

Miriam Tjernström

Press Relations Manager, Lindex