Plus size modellerna Ashley Graham & Candice Huffine frontar Lindex höstkampanj

I höst integrerar Lindex stora storlekar i alla sina modekoncept, vilket innebär att det tidigare plus size-konceptet Generous försvinner. Höstens stora kampanj frontas av bland andra plus size modellerna Ashley Graham och Candice Huffine.

”Vi vill att kvinnor i alla storlekar ska känna sig inkluderade och kunna handla från alla våra modekoncept. Med denna förändring kommer våra kollektioner bli ännu mer inspirerande och tillgängliga för fler. Vi har hittills fått fantastiskt positiva reaktioner från våra kunder vilket är ett tydligt kvitto på att vårt initiativ uppskattas”, säger Annika Hedin, Designchef Lindex.

Kampanjen Fall Fashion Heroes är uppbyggd kring höstens 5 garderobshjältar; tröjan med ballongärm, toppen med klockad ärm och skorstenskrage, den stickade klänningen, den smala ankelbyxan och jeansen. Färgerna skiftar från djupt vinrött och bränt brunt till orange och ljust rosa.

”Det är fantastiskt att Lindex inkluderar större storlekar i sina kollektioner. Plåtningen var en stark upplevelse eftersom vi som valts som modeller representerar en sådan mångfald, det var riktigt mycket girl power i studion”, kommenterar Ashley Graham.

Förutom Graham och Huffine frontas kampanjen av supermodellerna Alek Wek, Toni Garrn och Cora Emmanuel.

Lindex Fall Fashion Heroes lanseras i butik och på lindex.com den 22 september.

För högupplösta bilder, besök https://about.lindex.com/se/images/fall-fashion-heroes-campaign/
För mer information, kontakta:
Mathilda Wilhelmsdotter Gundmark
PR & Press