Nu kan du swisha din betalning till lindex.com

Lindex erbjuder nu sina kunder att swisha betalningen för en order på Lindex e-handel för att öka flexibiliteten och valfriheten av betalsätt.

När nu Swish lanseras på bred front för e-handeln var det självklart för Lindex att vara med redan från början.

Genom att erbjuda Swish som ett komplement till andra betalalternativ på Lindex.com kan vi förbättra shoppingupplevelsen ytterliggare för våra kunder. Det ska vara enkelt, smidigt och säkert för kunden att handla hos Lindex. Denna typ av mobil betalning känns helt rätt då antalet kunder som handlar från oss med mobila enheter växer kontinuerligt, säger Elisabeth Peregi, Sverigechef på Lindex.

Privatpersoner har sedan tidgare kunnat skicka sina betalningar till varandra via appen Swish men nu är gränssnittet på plats även för e-handelsföretag. Kopplingen till Swish för Lindex.com har gjorts av 3bits Consulting som levererar Lindex e-handelslösning sedan 2008.

Swish är ett starkt växande mobilt betalsätt som används av cirka 4 miljoner personer i Sverige. Getswish AB ägs av ett antal banker. Betalningarna godkänns med hjälp av Mobilt BankID, lika enkelt och säkert som andra betalningar i Internetbanken.

Miriam Tjernström
Press Relations Manager, Lindex