Lindex kunder stjärnor i vårens stora underklädes­kampanj

I vår presenteras Lindex stora underklädes­kampanj Bra-volution av företagets kunder, som uppmuntrats att söka för att bli modell för en dag.

De senaste två åren har Lindex engagerat medarbetare som modeller för att visa det nya passformskonceptet Bra-volution. Kampanjerna har varit stora succéer; både försäljningsmässigt men också för kunderna som genom tydligheten i konceptet nu lättare hittar sin passform.

”Vi vill inspirera ännu fler kvinnor att hitta sina bh-favoriter och den här gången gör vi kampanjen tillsammans med våra kunder. Tjejerna var fantastiska och det var en härlig energi under fotograferingen, men såklart också mycket spänning och nervositet”, säger Anne-Kathrine Almark, Marketing Communication Manager på Lindex.

Med över 700 sökande från 13 olika länder kan också denna kampanj räknas som en succé. Av de sökande gick 25 kvinnor gick vidare till casting i Stockholm varifrån 6 finalister valdes ut för slutfotografering i London. Finalisterna i årets kampanj kommer från Sverige, Norge, Finland och Lettland.

Kampanjen och vårens bh-kollektion lanseras i Lindex samtliga butiker och på lindex.com den 4 februari. Kampanj och produktbilder finner du här

För mer information, kontakta:
Mathilda Wilhelmsdotter Gundmark
PR & Press Executive