Lindex Holly & Whyte lanseras äntligen för barn

I höst lanseras Lindex populära, preppiga koncept Holly & Whyte som kollektion också för barn

”Vi har länge haft tankar på att utveckla Holly & Whyte mot barn, och till hösten blir det äntligen verklighet! Holly & Whyte står för en skandinavisk fräschör med preppiga och lekfulla inslag i färger och mönster, så att addera barn känns som ett naturligt steg. Inte minst eftersom våra kunder efterfrågat det”, säger Annika Hedin, Lindex Designchef.

I höstens Holly & Whyte kollektion hämtas inspiration från 60-talet och boarding school. Den korta kjolen, jumpern, den kabelstickade tröjan och club blazern har sin självklara plats i nya härliga färgkombinationer. I mönsterbilden syns rutor, ränder och djur på ett glatt och humoristiskt sätt. Färgskalan går i navy, mörkt grönt och klart gult med inslag av rött.

Höstens kollektion finns i storlek 62-86 för baby och i storlek 92-170 för barn.
För dam inkluderar Holly & Whyte också större storlekar i sortimentet, vilket innebär att delar av kollektionen går upp till storlek XXL, motsvarande storlek 52/54.

Höstens Holly & Whyte för dam och barn lanseras i samtliga Lindex butiker och på lindex.com den 8 september.

För högupplösta bilder, besök https://about.lindex.com/se/images/kids-campaign/

För mer information, kontakta:
Mathilda Wilhelmsdotter Gundmark
PR & Press