Lindex skänker 1,2 miljoner till Min Stora Dag

För andra året i rad har Lindex samarbete med Min Stora Dag varit en stor succé! Över 30 000 st specialdesignade band har sålts i Lindexbutiker och på lindex.com, och nu skänker Lindex 1 225 000 kronor till Min Stora Dag.

Bandet har sålts i över 200 Lindexbutiker och på lindex.com för 50 kronor, och hela intäkten går till Min Stora Dag. Genom att skänka pengar till Min Stora Dag hjälper Lindex barn med våra sjukdomar att förverkliga sina önskedrömmar.

Vi är tacksamma över det engagemang som våra kunder och medarbetare har visat, och är stolta över att vi tillsammans än en gång har möjligheten att bidra till att barns önskedrömmar går i uppfyllelse! säger Elisabeth Peregi, Sverigechef på Lindex.

Min Stora Dag är en insamlingsstiftelse som gör skillnad för barn med svåra sjukdomar genom att förverkliga deras drömmar och ge barnen ett avbrott i sjukdomsvardagen. Varje år drabbas tusentals barn i Sverige av sjukdomar med en livspåverkande diagnos. Min Stora Dags mål är att ge dessa barn någonting att drömma om och något som ger dem styrka när det behövs som allra mest.

”Vi på Min Stora Dag är så glada för att många fler barn kan få drömmar uppfyllda genom Lindex makalösa insats. Drygt 30 000 armbandsköpare bidrar till att göra skillnad för dem som behöver det här viktiga avbrottet i en sjukdomsvardag. Engagemanget från Lindex medarbetare och kunder kommer från hjärtat och värmer därför extra mycket”, Hélène Benno, generalsekreterare Min Stora Dag.

Linda Skogsberg
Sustainability Communications Coordinator, Lindex