Lindex medarbetare visar vårens underkläder

Den 6 maj lanserar Lindex vårens underklädes­kampanj Bra-volution forever där den nya kollektionen visas av Lindex medarbetare. Utmärkande för vårens sortiment är en neutral färgskala, nya funktionella detaljer och bh:ar som skapar en naturlig siluett.

”Det händer mycket spännande med bh-trenderna just nu. Vi ser en tydlig trend mot en naturligare siluett. Den ovadderade bh:n liksom bh utan båge tror jag blir två av vårens favoriter”, säger Inger Lundqvist, Design- och Inköpschef för Lindex underkläder.

Färgerna i vårens kollektion är lugna och en mer basbetonad färgskala växer sig starkare.

”Dessutom ser vi många nya detaljer på vårens bh:ar. Det är alla spännande skärningar på klänningar och överdelar som stärker behovet av en bh som har exempelvis flexibla axelband eller fokus på vackra ryggdetaljer”, fortsätter Inger Lundqvist.

Lindex är marknadsledande på underkläder på många av sina försäljningsmarknader och för drygt ett år sedan utvecklade Lindex passformerna på stora delar av bh-sortimentet.
Kampanjen för att hitta sin rätta passform visades även förra året av Lindex medarbetare. Succén var ett faktum, både försäljningsmässigt men också för kunden som nu lättare hittar sina favoritmodeller på bh.

Intresset från Lindex medarbetare att delta i årets kampanj var stort och produktionen i London gjorde ett enormt intryck på alla inblandade.

”Vi höll till i Spring Studios i London med ett fantastiskt team av hår och make-up artister, stylister, en härlig creative director och en otroligt duktig fotograf som tillsammans med ett helt gäng från Lindex fick oss att känna oss fantastiskt omhändertagna”, säger Maria Sundqvist, Butikschef i Lindex butik i Luleå, Sverige.

Kampanjen och kollektionen lanseras den 6 maj i samtliga Lindex butiker och på lindex.com

För fler och högupplösta bilder, besök Lindex Newsroom.
För mer information, kontakta:
Mathilda Wilhelmsdotter Gundmark
PR & Press