Lindex kunder nöjdare än någonsin

Lindex genomför en kundundersökning på alla sina nordiska marknader för att få inblick i hur kunderna upplever Lindex butiker. Resultatet från den senaste undersökningen, som besvarades av 75.000 personer, var rekordhögt och modeföretaget har förbättrat sina resultat utifrån många aspekter.

Andelen nöjda kunder är nu 89 procent, vilket är en ökning med 5 procentenheter sedan den senaste undersökningen. Den främsta förklaringen till denna förbättring är framförallt hur kunderna upplevde servicen i butik.

Vi har identifierat betydande förbättringar i samband med hur butikspersonalen hälsade på kunderna i butiken och fick dem att känna sig välkomna. Butikspersonelan har också uppfattats kunniga och kunnat svara på kundernas frågor. Vi kan verkligen se att Lindex tar kundernas upplevelse på allvar och arbetar mycket engagerat med detta är sina butiker, säger Christer Sjöqvist, ansvarig för undersökningen på Ipsos.

Att verkligen göra en positiv skillnad genom service har varit ett viktigt fokus på Lindex under de senaste åren. Undersökningen genomfördes för tredje året i rad och för varje år har resultaten fortsatt att förbättras.

”Vi vill att alla kunder som besöker Lindex butiker ska ha få en välkomnande, inspirerande och enkel shoppingupplevelse. Vi ser varje kund, och strävar efter att göra kundens upplevelse enastående. Det positiva resultatet från undersökningen är goda nyheter och en bekräftelse på att vi har gjort ett bra arbete inom detta område”, säger Ingvar Larsson VD på Lindex.

Miriam Tjernström
Press Relations Manager, Lindex