Revolution på Lindex – handla BH på nytt sätt

Lindex lanserar ett helt nytt sätt att presentera BH där sortimentet framöver innehåller 11 olika passformar. Detta kommer göra det enkelt för kunden att för alltid hitta sina favoriter. Även kampanjen Bra-volution kommer vara unik i sitt slag då modellerna är Lindex medarbetare.

Många upplever att det är svårt att hitta en BH som passar perfekt. Med vårt nya revolutionerande sätt att presentera underkläder blir det enklare, snabbare och bekvämare för kunden att i framtiden köpa sin BH, både i butik och på lindex.com, säger Inger Lundqvist, Underklädes­chef på Lindex.

Lindex nya sätt att presentera underkläder utgår från varje kvinnas specifika behov och preferenser. BH-sortimentet består av 11 olika passformar i olika storlekar. När kunden hittat sin perfekta passform som kännetecknas med ett specifikt namn, kan hon vara säker på att den passformen alltid är densamma. Det finns flera olika material och färger att välja mellan och kunden kan matcha sin BH med flera olika alternativ av trosa.

”Om till exempel ”Wow” är en av dina favoriter så hittar du snabbt och enkelt flera varianter av denna samlat på ett ställe. Det gör ditt köp enklare, både när du handlar i butik eller online”, berättar Inger Lundqvist.

Det nya BH-sortimentet är framtaget genom omfattande kundtester där kvinnor i olika åldrar, BH-storlekar och preferenser fick testa flera BH-modeller. Även Lindex långa erfarenhet om underkläder och kvinnokroppen samt medarbetarnas kunskap har bidragit till det nya upplägget.

Kampanjen Bra–volution är också unik. Modellerna är Lindex medarbetare som har anmält intresse att få testa på att vara modell för en dag och intresset var stort.

”Våra medarbetare är väldigt duktiga på underkläder och därför ett självklart val av modeller för denna underklädes­kampanj. De har redan hittat sina perfekta passformar och vi vill med kampanjen inspirera våra kunder att också hitta sin”, säger Inger Lundqvist.

”Lindex mångåriga historik och våra medarbetare har gjort oss till experter på underkläder. Nu tar vi ett stort steg mot att bli bäst på underkläder,” avslutar Inger Lundqvist.

Det nya underklädes­sortimentet kommer finnas tillgängligt i Lindex butiker och på shop online från 5 maj. Kampanjen lanseras under vecka 19-20 och kommer visas i olika kanaler som print, utomhus, butiker och online.

Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex