Lindex skänker 1 miljon till MinStoraDag

Lindex samarbete med MinStoraDag har varit en stor succé! De specialdesignade armbanden som har sålts i Lindexbutiker och på lindex.com till förmån för MinStoraDag har sålt slut, och nu skänker modeföretaget 1 miljon kronor.

Genom att skänka pengar till MinStoraDag hjälper Lindex barn med våra sjukdomar att förverkliga sina önskedrömmar.

Gensvaret från våra kunder och medarbetare har varit enormt, och vi är väldigt tacksamma att vi tillsammans med våra kunder har möjligheten att kunna bidra till att ännu fler barns drömmar går i uppfyllelse! säger Elisabeth Peregi, Sverigechef på Lindex.

MinStoraDag är en insamlingsstiftelse som hjälper barn med svåra sjukdomar att förverkliga sina önskedrömmar. Varje år insjuknar hundratals barn i Sverige i sjukdomar med en svår livspåverkande, inte sällan livshotande, diagnos. MinStoraDags mål är att ge dessa barn någonting underbart att drömma om när dagarna är långa och behandlingarna tuffa.

För mer information, kontakta;
Kaisa Lyckdal