Lindex rekryterar Malin Lindgren som ny Design & Inköpsdirektör

Malin Lindgren blir ny Design & Inköpdirektör på Lindex. Malin kommer senast från en liknande roll på Peak Performance, där hon har arbetat i 8 år och har en gedigen erfarenhet från modebranschen på global nivå.

Malin har arbetat med sortiments- och produktutveckling i hela sitt yrkesverksamma liv. Hon startade på H&M och arbetade där i 8 år på en rad olika positioner både i Sverige och i Asien. Därefter arbetade hon som inköps- och produktionsdirektör på Peak Performance i 8 år. Dessutom har Malin både utbildning i ledarskap och en magisterexamen i internationell ekonomi från Uppsala universitet.

Malin Lindgren börjar sin nya tjänst som Design & Inköpsdirektör på Lindex den 2 mars. Lindex inköpsavdelning består idag av 200 medarbetare med designers, inköpare, controllers, produktutvecklare, för att bara nämna några i de olika teamen som arbetar med att skapa mode till modekedjans över 480 butiker i 16 länder.

Malin har ett starkt ledarskap, stor internationell erfarenhet och delar Lindex värderingar – egenskaper som jag tror kommer att resultera i ett ännu bättre erbjudande till våra kunder, säger Sofia Brax.

Lindex fyller i år 60 år och hade nyligen ett mycket framgångsrikt firande i Göteborg där företagets historia, nutid och framtid uppmärksammades, inte minst genom det pågående samarbetet med modeikonen Jean Paul Gaultier. Lindex har sedan starten 1954 fortsatt att växa genom att utveckla sina inspirerande och prisvärda kollektioner, och etablerat sig som en av Europas ledande modekedjor.

”Jag är mycket imponerad över Lindex utveckling under de senaste åren, både sortimentmässigt och hur det presenteras för kunderna. Mycket har hänt och förbättrats. Det har också varit många spännande externa designsamarbeten. Jag hoppas och tror att jag med min erfarenhet kan förstärka och förtydliga erbjudandet till våra kunder ytterligare. Jag ser verkligen fram emot att bli en del av Lindex kompetenta team för att tillsammans fortsätta den påbörjade resan”, avslutar Malin Lindgren.

Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex