Lindex designar för MinStoraDag

Lindex hjälper barn med svåra sjukdomar att förverkliga sina önskedrömmar genom att sälja ett specialdesignat armband till förmån för MinStoraDag. Målet är att samla in 1 miljon kronor.

Samarbete med MinStoraDag är en succé och kundernas vilja att stödja och köpa armbandet är stort. Målet är att samla in 1 miljon kronor. Armbanden säljs under en månad med start den 10 februari.

Vi tycker MinStoraDag gör ett fantastiskt arbete för många sjuka barn. Tillsammans med våra kunder och våra medarbetare hoppas vi kunna bidra till att ännu fler barns drömmar går i uppfyllelse, säger Elisabeth Peregi, Sverigechef Lindex.

Armbanden säljs i över 200 Lindexbutiker runt om i Sverige samt på www.lindex.com och kostar 50 kr, hela beloppet skänker Lindex till MinStoraDag.

MinStoraDag

MinStoraDag är en insamlingsstiftelse som hjälper barn med svåra sjukdomar att förverkliga sina önskedrömmar. Varje år insjuknar hundratals barn i Sverige i sjukdomar med en svår livspåverkande, inte sällan livshotande, diagnos. MinStoraDags mål är att ge dessa barn någonting underbart att drömma om när dagarna är långa och behandlingarna tuffa.

”För MinStoraDag är det som en dröm att armbanden ska säljas i alla landets Lindexbutiker och i webbshopen. Samarbetet med Lindex och deras varma engagemang betyder mycket och vi hoppas förstås på att många ska köpa de fina armbanden så att MinStoraDag kan ge fler sjuka barn extra kraft genom att uppfylla drömmar ”, säger Hélène Benno, Generalsekreterare på MinStoraDag.

För mer information, kontakta;
Kaisa Lyckdal