Kate Hudson för Lindex vår- och sommarkollektion 2014

Den världsberömda skådespelerskan Kate Hudson är modell och musa för Lindex stora vår- och sommarkampanj, som lanseras i Lindex samtliga butiker världen över och på lindex.com den 19 mars. Shoppa kollektionen här!

Med sin varma och genuina personlighet är denna talangfulla, vackra och Oscarsnominerade skådespelerska och tvåbarnsmor perfekt som modell och musa för Lindex vår- och sommarkampanj.

Vi är otroligt glada över att få samarbeta med Kate Hudson denna vår. Kate representerar vårt mode på ett perfekt sätt, både genom sin varma och sprudlande personlighet men också genom sin uppenbara känsla för stil, säger Johan Hallin, Concept & Marketing Director på Lindex.

Kates transatlantiska livsstil influerar hennes karaktäristiska stil. Hon delar sin tid mellan London och Los Angeles, vilket återspeglas i hennes avslappnade kaliforniska stil som hon kombinerar med röda mattan-glamour. Mode är, utöver skådespeleri, en passion för Kate.

”Kollektionen är både fräsch och unik, säger Kate Hudson. Med sin eleganta, men ändå lättillgängliga, stil tilltalar den många olika typer av kvinnor”.

Kate Hudson kommer att vara modell för tre kollektioner från Lindex. Den första kollektionen är en modern tolkning av den bohemiska looken med djupa, starka färger och statementplagg i paisley, broderier och stickat. Den andra kollektionen är mer urban med löst sittande byxor, trikåtoppar, lager på lager och en sportig känsla. Den sista kollektionen är flirtig med tydliga japanska influenser. Statementplaggen är här blommiga kimonojackor, blusar med ledig passform, raka byxor med kortare ben samt klänningar och kjolar med asymmetrisk skärning.

”Det har varit kul att arbeta med Lindex i den här kampanjen. Plaggen är inspirerade av chict och bohemiskt mode, med en ledig passform kombinerad med viss struktur. Det är en mycket stark kollektion som jag tror att kvinnor kommer att älska”, säger Kate Hudson.

Vår- och sommarkollektionen kommer att finnas i Lindex samtliga butiker på 16 marknader och på lindex.com fr.o.m. den 19 mars.

Fakta om kampanjen
Fotograf, kampanjbilder: Giampaolo Sgura
Filmregissör: Andy Margetson
CD: Mooks Hanifiah, Wednesday Creative Agency
Kampanjen plåtades i Spring Studios, London

För högupplösta bilder, besök Lindex Newsroom.

För mer information, kontakta:
Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex