Jean Paul Gaultier-mönstrad ekogalge i Lindex nya kampanj

Lindex fortsätter att använda den återvinningsbara ekogalgen i designsamarbetet Jean Paul Gaultier for Lindex. Designkollektionen går till ett stort urval av Lindex butiker och den mönstrade ekogalgen syns både i fönster och i butik.

Ur EcoligentPaper® pressmeddelande:

Lindex tar sitt Hållbarhets- och miljöarbete till nya höjder. I kampanjen Jean Paul Gaultier for Lindex som startar idag hängs Gaultier-plaggen upp på EcoligentPaper® miljövänliga klädgalgar, designade i legendariska klassiska blå sjömansränder.

Det finns bara en Jean Paul Gaultier och i detta designsamarbetet har vi tagit vår hållbarhetsarbete ett steg längre. Strategiska val som att stötta bröstcancerforskningen och välja miljövänligt genom ett hållbart galgalternativ visar att vi till 100 procent arbetar efter vår grundläggande hållbarhetsambition; att göra en positiv skillnad tillsammans med våra kunder och samarbetspartners, säger Linda Skogsberg, Sustainability Communications Coordinator på Lindex.

Återvinningsbara klädgalgar i lyxförpackning

Jean Paul Gaultier-kollektionen finns i utvalda Lindex-butiker och på lindex.com. Besökare möts av den franske modeskaparens utmanande värld – från hans ikoniska blå randiga linjer, till den konformade bysten. Hela kollektionen, inklusive dam-, barn- och underkläder lyfts fram av EcoligentPaper® miljövänliga klädgalgar, som kampanjen till ära fått en design helt i linje med de blå rändernas mästare. ”Vi är oerhört stolta över att Lindex i en sådan viktig kampanj tänker miljösmart och väljer ett hållbart galgalternativ. Att dessutom se miljövänliga klädgalgar i en extravagant design visar att Lindex med sitt CSR- och miljöarbete går i bräschen för hela modeindustrin”, säger Patrik Enbacka, Ekoligens VD.

Hållbar galge en must-have

Ekoligens arbetar för innovativa produkter och material med en hållbar ekologisk och ekonomisk affärsnytta. Den klädgalge som har designats och skapats i ett nära samarbete med Lindex inför Jean Paul Gaulier Lindex Collection spås bli en must-have produkt för alla medvetna modeintresserade.

För mer information, kontakta:
Linda Skogsberg
Sustainability Communications Coordinator, Lindex