Ingvar Larsson – ny VD på Lindex

Göran Bille slutar på Lindex efter 10 år som VD och Stockmanns styrelse har utnämnt Ingvar Larsson till ny verkställande direktör för modekedjan.

Ingvar Larsson är tidigare Lindex design- och inköpsdirektör och dessförinnan Lindex landschef i Sverige under åren 2010–2013. Tidigare har Ingvar innehaft ett flertal ledningsuppgifter inom H&M.

Det känns både roligt och spännande! Jag kommer att fortsätta på den inslagna vägen, som fört oss till den starka position vi har idag. Vi har mycket att se fram emot, vi firar snart Lindex 60 år och vi har arbetat mycket med att bli ännu tydligare i vårt erbjudande till våra kunder, ett varumärkesarbete som jag varit mycket delaktig i. Vi fortsätter expandera internationellt och i dagarna gick vi ut med höstens stora modesamarbete med ikonen Jean Paul Gaultier, säger nya VD:n Ingvar Larsson.

Göran Bille lämnar sin vd-tjänst med omedelbar verkan men står till modekedjans förfogande under uppsägningstiden.

”Under Göran Billes 10-årsperiod som verkställande direktör har Lindex vuxit till en av Europas ledande modekedjor. Jag vill tacka Göran för ett utmärkt arbete med modekedjans internationella expansion. Ingvar Larsson har redan visat sin förmåga i bolagets ledning. Jag har fullt förtroende att Lindex under hans ledning fortsätter sin framgångsrika resa mot ett globalt varumärke av världsklass”, säger Stockmanns verkställande direktör Hannu Penttilä.

Läs mer på stockmanngroup.com

För fler och högupplösta bilder, besök Lindex Newsroom.

Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex