Ett måste i var mans garderob – Lindex nya herrkollektion

Efter sin framgång med den första LXM kollektionen, bestående av underkläder för män, är Lindex nu stolt att presentera nästa naturliga steg i utvecklingen av konceptet.

I vårens kollektion introducerar Lindex de viktigaste byggstenarna, de absoluta måsten i var mans garderob; grunden som består av basplagg i hög kvalitet, som sköna chinos med fantastisk passform, ett bra urval av skjortor – som oxfordskjortan, den rutiga skjortan och jeansskjortan – samt kortärmade pikéer och randiga t-shirts. Dessa plagg är väsentliga och bildar den pålitliga verktygslåda som varje man bör ha för sin vardag. LXM kollektionen lanseras på www.lindex.com den 17.2 som ”on line exclusive”

Som en av de ledande modekedjorna är det uppenbart att vi kontinuerligt arbetar med att utveckla våra kollektioner. Det är viktigt för oss att ha ett bra urval av modeprodukter att erbjuda våra kunder. Vi tror att den nya herrkollektionen kommer inte bara tilltala våra trogna kunder utan även locka nya kunder som uppskattar och söker efter bra kvalitet på basplagg, säger Nina Starck, Designchef på Lindex.

Den nya herr-kollektionen kompletterar favoriterna från hösten 2013; t-shirts, ribbade linnen, boxershorts, kalsonger och strumpor, allt i ekologiskt odlad bomull. Även alla randiga t-shirts och pikétröjor vårens kollektion är tillverkade av ekologisk bomull. Ledorden för hela LXM kollektion för våren är maskulint, klassiskt med en modern design, hög kvalitet och bra priser.

Bilderna av vårens LXM kollektion har fotograferats av Rafael Stahelin och modellen i dessa bilder är Will Chalker.

För fler och högupplösta bilder, besök Lindex Newsroom.
Nyhet! Prenumerera på Lindex nyheter och följ Lindex i sociala medier.

För mer information, kontakta:
Helen Nord
Showroom Coordinator, Lindex