Årets Lindexbutik finns Jönköping

Lindex har utsett Jönköping City till “Årets butik 2014″ i tuff konkurrens med 210 andra Lindexbutiker i Sverige.

Butikens utveckling är en framgångssaga och inspiration för många av våra butiker! Stort engagemang, glädje och fantastisk service – är några av ingredienserna för Jönköpingsbutikens framgångar, säger Elisabeth Peregi, Sverigechef på Lindex.

I tolv år har Lindex utsett ”Årets butik” utifrån hur väl butiken modekedjans 211 butiker lyckats med sin försäljning, värderingar, rekrytering, ledarskap samt gott affärsmannaskap. Butiken som erhåller priset ska även utmärka sig när det gäller att erbjuda ett inspirerande och prisvärt mode för att ge Lindex kunder en så bra shoppingupplevelse som möjligt. Butiken ska helt enkelt vara en förebild för andra butiker och överträffa kundens förväntningar i allt de gör.

Lindexbutiken i Jönköping City byggdes om under okt 2012 med Lindex senaste inredningskoncept och har under hela 2013 jobbat mycket med det visuella uttrycket i butiken, det vill säga att presentera varorna och inspirera kunderna på bästa sätt. Service till kunderna står också högt upp på agendan i Jönköpingsbutiken och med sin drivande och inspirerande butikschef i spetsen, har hela butiksteamet överträffat redan högt ställda mål under året som gått och varit inspirationskälla för många andra Lindexbutiker.

Priset för ”Årets butik” är en resa till Rom för hela butiksteamet och under tiden som personalen är bortrest kommer butiken drivas av ett tiotal medarbetare från ledningen för Lindex Sverige. Butikschef Carina Berggren fick idag ta emot utmärkelsen Årets Butik som tilldelats hela butiksteamet i Jönköping City tidigare i våras och nu är det dags att packa resväskan till Rom.

”Vi är superladdade! Det blir ingen ”vilaresa” direkt! Vi kommer att besöka några av de kulturella platserna men framförallt kommer vi att spana in de senaste trenderna från Rom, som vi tar med oss hem till Jönköping för att shoppa på Lindex”, säger Carina Berggren, Butikschef Lindex Jönköping City

För fler och högupplösta bilder, besök Lindex Newsroom.

För mer information, kontakta;
Kaisa Lyckdal