Lindex

Rosa Armbandet av Matthew Williamson för Lindex

Lindex repriserar sin egen succé med att låta höstens stora designsamarbete med Matthew Williamson även innehålla ett Rosa Armband där hela vinsten går till kampen mot bröstcancer. Armbandet kan bäras av alla kvinnor i alla åldrar och finns att köpa i samtliga Lindex butiker och på lindex.com från och med den 4 oktober.

För 11:e året i rad engagerar sig Lindex i kampen mot bröstcancer och modeföretaget är stolt huvudpartner till Cancerfondens Rosa Bandet kampanj där Lindex kunder och engagemang genom åren resulterat i finansiering av cancerforskning och en ökad medvetenhet kring sjukdomen. Antalet bröstcancerdiagnoser ökar, men samtidigt är det allt fler kvinnor som överlever. Cancerfondens mål är att ännu fler ska överleva, vilket bara kan bli verklighet genom framgångsrik och kvalitativ forskning.

”Kampen mot bröstcancer är en sådan viktig sak och jag är verkligen stolt över att stödja Lindex i deras fantastiska kampanj och få möjlighet att bidra med min del för den goda saken”, säger Matthew Williamson.

Årets Rosa Armband är ett feminint, twistat armband med en liten berlock i låset och det har en ljus rosa färg som lätt kan matchas snyggt till den unika designkollektionen som Lindex gjort i samarbete med Matthew Williamson. Kollektionen består av plagg och accessoarer för den modemedvetna kvinnan samt några plagg för den yngre fashionistan. Kollektionen släpps den 4 oktober i ett urval av Lindex butiker på kedjans 16 marknader samt på lindex.com, det Rosa Armbandet kommer att finnas i alla Lindex 470 butiker och 16 marknader.

Armbandet kostar 100 kr och hela vinsten går till kampen mot bröstcancer.

Läs mer om Matthew Williamson for Lindex

För fler och högupplösta bilder, besök Lindex Newsroom.

Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex