Penélope Cruz visar festkollektion för Lindex

Först ut bland vårens Lindex kampanjer med Penélope Cruz, är en festkollektion med inspiration från en lyxig resort vid havet. Krispiga vita nyanser möter hela paletten av aquafärger, från olika toner av blått till djungelns djupa gröna. Mönsterbilden innehåller både blommor och ränder, och siluetterna i plaggen är feminina, flirtiga och de är lätta att bära. Nyckelplaggen i vårens festkollektion är klänningar, vida kjolar, finstickat och vävda t-shirtar. Spets och chiffong är viktiga inslag i kollektionen. – Vi har inspirerats mycket av oväntade färgkombinationer och att leka med mönstermixen.  Kollektionen har en fri attityd och vi har jobbat bort allt som är måsten eller tillrättalagt i looken, säger Nina Starck, Designchef Lindex.

Penélope Cruz kommer att vara modell i tre kampanjer för Lindex under våren. Kampanjerna knyts samman av en story där vi får följa med Penélope under en helg. Fredag kväll är den perfekta festen med glamour, röda mattan och fotografer. På lördagen ser vi Penélope avslappnad i sin hemmamiljö, i sina favoritplagg. I sista kampanjen följer vi med Penélope, som är klädd i sommarens ”it-plagg”, på en festlig söndagsbrunch vid en Medelhavsvilla.

– Med sin sofistikerade elegans tillför Penélope Cruz en underbar kvinnlig och feminin känsla till kampanjen. Kombinationen av hennes livfulla personlighet och ett glamouröst filmstjärneliv tillsammans med humor gör kampanjerna både roliga och spännande, säger Johan Hallin, Director of Concept & Marketing på Lindex.

Plaggen kommer att finnas i Lindex samtliga butiker och på www.lindex.com den 24 april.
För fler och högupplösta bilder, besök Lindex Newsroom.
Nyhet! Prenumerera på Lindex nyheter och följ Lindex i sociala medier.

Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex