Ny designchef på Lindex

Som ett led i Lindex internationella expansion och för att ytterligare vässa modet har en ny designchef rekryterats. Nina Starck, som tillträdde tjänsten före årsskiftet, kommer närmast från H&M där hon varit ansvarig för övergripande trendanalyser. Nina Starck kommer i rollen som designchef dessutom att ingå i Lindex inköpsledning.

”Vi vill fortsätta att utveckla modet på Lindex. Rekryteringen av Nina Starck innebär ytterligare fokus i vårt designarbete, och detta kommer att bidra positivt i vårt totala erbjudande till våra kunder”, säger Göran Bille, VD på Lindex AB.

Nina Starck har bland annat studerat på Designhögskolan i Borås och Stockholms Tillskärarakademi. Hon har tidigare arbetat med att leda det kreativa arbetet vid framtagning av kollektioner och närmast kommer hon från H&M där hon ansvarat för övergripande trendanalyser.

”Det ska bli väldigt spännande att få lära känna Lindex och dess kunder. För mig handlar design om att lyckas förmedla en tydlig och inspirerande vision som följer en röd tråd från visionen ner till de kollektioner som kunden möter i våra butiker”, säger Nina Starck, designchef på Lindex.

For ytterligare information kontakta:

Filippa Tarras-Wahlberg
PR/Press, Lindex