Lindex startar nytt affärsområde för män – LXM

Lindex breddar sitt sortiment och lanserar på Shop online 14 oktober 2013 underkläder och nattplagg för män.

Som en av de ledande modekedjorna i Europa tittar Lindex ständigt på utveckling av kollektionerna till sina kunder.  I linje med detta erbjuder företaget en kollektion där maskulint, klassisk med en modern design, hög kvalitet och prisvärt är ledorden. Dessutom är 95 % av plaggen i kollektionen av hållbara material.

Lindex har sedan starten på 1950-talet arbetat med just underkläder och i år får även män chansen att bära design från Lindex.

”Vår omfattande erfarenhet av underkläder ger oss en fantastisk möjlighet att lansera en kollektion av finaste material och passform för män. Jag ser fram emot att äntligen få bära kläder från Lindex”, säger Göran Bille, VD på Lindex

”Lindex arbetar medvetet för en hållbar framtid, ett av många sätt att stärka detta är att jobba med mer hållbara material i våra plagg, vilket vi lyckats med till 95 % i denna kollektion”, fortsätter Göran. Kollektionen består av t-shirt, ribbad tank top, strumpor, både enfärgade och mönstrade, pyjamasbyxor samt fyra modeller kalsonger; boxer briefs, briefs, trunks och vävd boxer .

”LXM ligger helt i linje med vår utveckling och det ska bli riktigt roligt och spännande att få erbjuda detta sortiment till befintliga och även nya kunder”, säger Inger Lundqvist, inköpschef på underkläder Lindex Bilderna på Lindex nya kollektion för män är signerad den välkände fotografen Benjamin Lennox som tidigare gjort jobb för Vogue UK, Interview och Numero och framför kameran står den brittiske modellen Adam Cowie. Lindex LXM finns till försäljning på www.lindex.com från den 14 oktober.

Vill du läsa mer om hur Lindex jobbar med hållbarhetsfrågor besök www.lindex.com/csr

För fler och högupplösta bilder, besök Lindex Newsroom.
Nyhet! Prenumerera på Lindex nyheter och följ Lindex i sociala medier.

För mer information, kontakta;

Kaisa Lyckdal