Lindex öppnar flaggskeppsbutik i Stockholm

Nu är det klart att Lindex tar över kontraktet för 1300 kvadratmeter butiksyta på ett av Stockholms mest attraktiva butikslägen. I augusti öppnar Lindex en fullkonceptsbutik med det senaste inredningskonceptet på Sergelgatan i Stockholms innerstad.

Butiken har ett av Stockholms mest centrala lägen och kommer att bli en fullkonceptbutik med mode för dam, barn och underkläder . Med en yta på 1300 kvadratmeter blir detta modekedjans största butik i Stockholm.

– Vi är så nöjda! Vi kommer att skapa en inspirerande butik man inte kan motstå att gå in i. Våra kunder ska mötas av en härligt välkomnande atmosfär fylld av mode och inspiration. Det ska bli jätteroligt att kunna erbjuda alla våra kunder i Stockholm en ny, stor Lindexbutik, säger Ingvar Larsson, Sverigechef på Lindex.

Lindex tar över butikskontraktet av Intersport från månadsskiftet maj/juni och beräknar att ombyggnaden kommer att vara klar till augusti.

Det nya butikskonceptet lyfter fram varumärkets skandinaviska arv i inredningen, bland annat genom naturmaterial och mötet mellan olika strukturer och mönster. På underklädes­avdelningen möts kunden av en modern och kvinnlig känsla där färgerna går i vitt, grått och rosa. På barnavdelningen skapas en uttrycksfull och dynamisk känsla med hjälp av starka färger och mönster. Provrummen har också fått ett nytt uttryck med ett behagligt ljus. Hållbarhet är en annan viktig del  i det nya inredningskonceptet. Bland annat har Lindex konceptavdelning tagit med sig kunskaperna om energiförbrukning i butik från tidigare koncept och nya material har mött krav på hållbarhet, där Lindex har jobbat med ”Basta” som är en miljöcertifiering för inredning.

Nyhet! Prenumerera på Lindex nyheter och följ Lindex i sociala medier.

Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex