Liljeholms Torg utsedd till årets bästa Lindexbutik 2012

Modekedjan Lindex har nu utsett “Årets butik 2012″ och det blev butiken Liljeholms Torg i Stockholm som vann i hård konkurrens med 210 andra Lindexbutiker. ”Stort engagemang, glädje och viljan att ständigt överträffa kundens förväntningar är några av ingredienserna för Liljeholms Torgs framgångar”, säger Ingvar Larsson, Sverigechef på Lindex.

För tionde året i rad utser Lindex ”Årets butik” som premieras utifrån hur väl butiken lyckats med sin försäljning, värderingar, rekrytering, ledarskap samt gott affärsmannaskap. Butiken ska även utmärka sig när det gäller att erbjuda ett inspirerande och prisvärt mode för att ge Lindex kunder en så bra shoppingupplevelse som möjligt. Butiken ska helt enkelt vara en förebild för andra butiker och överträffa kundens förväntningar i allt de gör. 2012 var det Lindexbutiken Liljeholms Torg i Stockholm som lyckades bäst med detta.

-Att stå som vinnare som årets Lindexbutik är verkligen en prestation värd att fira. Vi har 211 butiker runt om i Sverige som alla gör en fantastisk prestation varje dag i att ge våra kunder en modeupplevelse i världsklass och att i detta sammanhang då vinna denna utmärkelse skapar stor stolthet och glädje. Stort engagemang, glädje och viljan att ständigt överträffa kundens förväntningar är några av ingredienserna för Liljeholms Torgs framgångar, säger Ingvar Larsson, Sverigechef på Lindex.

Priset för ”Årets butik” är en resa till en modemetropol för hela butiksteamet och under tiden som personalen är bortrest kommer butiken drivas av Sverigechefen Ingvar Larsson tillsammans med resten av ledningen för Lindex Sverige.

-Vi är så glada och stolta över att vinna! Det har varit en målmedveten satsning under hela året då vi var nominerade till Årets butik 2011, men snubblade på mållinjen. Då sa vi ’Nu kör vi järnet 2012!’, så självklart känns det stort att vi lyckades! Jag är extra glad för mina medarbetares skull som kämpat och gjort ett fantastiskt jobb under året, säger butikschef Maj-Britt Haapalahti.

Nyhet! Prenumerera på Lindex nyheter och följ Lindex i sociala medier.

För mer information, kontakta;

Kaisa Lyckdal