Idag öppnar Lindex unik flaggskeppsbutik

Idag slår Lindex upp portarna till sin nya flaggskeppsbutik med det senaste inredningskonceptet på Sergelgatan i Stockholms innerstad. Butiken är unik på många sätt, från butiksinredning till personal och service, och ska ta modeupplevelsen till en ny nivå.

Butiken är en fullkonceptbutik med mode för dam, barn och underkläder och har ett av Stockholms mest centrala lägen. Med en yta på 1300 kvadratmeter är detta modekedjans största butik i Stockholm.

”Vi har många kunder som gillar Lindex i Stockholm och får nu möjligheten att låta ännu fler kunder bli inspirerade i en butik som är något utöver det vanliga”, säger Elisabeth Peregi, Sverigechef på Lindex.

Lindex tog över butikskontraktet av Intersport före sommaren och har sedan dess haft bråda dagar med att färdigställa butiken enligt företagets senaste butikskoncept. Det nya butikskonceptet lyfter fram varumärkets skandinaviska arv i inredningen, bland annat genom naturmaterial och mötet mellan olika strukturer och mönster.

”Att inspirera våra kunder är alltid målet när vi bygger en butik, men här har vi tagit det några steg längre.  Vi har helt enkelt skruvat lite extra på konceptet. Vi erbjuder mer inspiration i form av fler skyltdockor och spännande fasadpartier, dessutom kommer vi att testa nya tekniska lösningar som förenklar för kunden, för att nämna några exempel på vad som gör butiken på Sergelgatan unik. Vi har även en scen i butiken som vi kommer att använda till olika mode- och PR-events framöver”, berättar Elisabeth Peregi.

Medarbetarna är omsorgsfullt utvalda till butiken. ”Det har varit ett enormt intresse att få arbeta i den här butiken, så det har varit enkelt att sätta samman ett, för den här butiken ”dreamteam” med fokus på service och det visuella”, säger Eva Bergman, butikschef på Sergelgatan.

I anslutning till butiken flyttar även Lindex Showroom in, som är en del av Lindex presskontor med kollektioner och visningsrum för modepress och bloggare.

För mer information och högupplösta bilder, kontakta;

Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex