Premiär för Lindex i Serbien

Modekedjan Lindex fortsätter sin internationella expansion och har skrivit avtal om att öppna sin första butik i Belgrad, i Serbien, till hösten. Därmed finns modekedjan i 15 länder. Lindex affärsidé, att erbjuda prisvärt mode till modeintresserade kvinnor, har visat sig framgångsrikt i många länder och intresset på marknaden är stort.

Butiken, som kommer att drivas i franchiseform, blir Lindex första i Serbien. Efter öppningen i höst har Lindex 29 franchisebutiker i 5 länder – Förenade Arabemiraten, Saudiarabien, Island, Bosnien-Hercegovina och Serbien.

– Vi har lyckats skapa ett starkt koncept som är attraktivt för modeintresserade kvinnor i många länder och det går väldigt bra för flera av våra franchisetagare. Jag ser med spänning fram emot Lindex fortsatta internationella expansion. Franchise är ett bra sätt för oss att nå ut på marknader som vi inte har möjligheten att etablera oss på själva, säger Göran Bille, VD, Lindex.

Lindexbutiken, som öppnas i Serbiens huvudstad Belgrad, inreds enligt Lindex senaste butikskoncept som skapar en modern shoppingmiljö med modekoncept inom dam-, barn- och underkläder. Det nya butikskonceptet lyfter fram varumärkets skandinaviska arv i inredningen, bland annat genom naturmaterial och mötet mellan olika strukturer och mönster. På underklädes­avdelningen möts kunden av en modern och kvinnlig känsla där färgerna går i vitt, grått och rosa. På barnavdelningen skapas en uttrycksfull och dynamisk känsla med hjälp av starka färger och mönster. Provrummen har också fått ett nytt uttryck med ett behagligt ljus.

Nyhet! Prenumerera  på Lindex nyheter och följ Lindex i sociala medier.

För mer information, kontakta;

Kaisa Lyckdal