Premiär för Lindex i Kroatien

Lindex etablerar sig i Kroatien, vilket innebär att landet blir modekedjans 16:e marknad. Butiken öppnar i huvudstaden Zagreb i slutet av september, mitt i Lindex stora höstkampanj med Missoni.

– Att erbjuda modeintresserade kvinnor ett prisvärt och inspirerande mode är ett framgångsrikt koncept som visat sig vara attraktivt för kvinnor i många länder och vi ser med spänning fram emot att inta nya modemarknader framöver, säger Göran Bille, VD, Lindex.

Butiken, som kommer att drivas i franchiseform, blir Lindex första i Kroatien och ligger i det attraktiva köpcentret Avenue Mall i Zagreb. Den nya butiken har Lindex senaste butikskoncept som lyfter fram varumärkets skandinaviska arv i inredningen. Naturmaterialen och mötet mellan olika strukturer och mönster ger en välkomnande butik i modern miljö. Totalt finns Lindex därmed i tre länder på Balkan tillsammans med Bosnien-Hercegovina och Serbien, vars första butik öppnades den 1 september.

– Nu har vi funnits i Balkanområdet sedan ett par år tillbaka och vår tillväxt inom Lindex Franchise fortsätter. Vi ser verkligen fram emot att öppna vår första butik i Kroatien och därigenom erbjuda en modeupplevelse i världsklass även till de kroatiska kunderna, säger Johan Eyram-Isacson, Head of Business Area Franchise.

Butiken öppnar i samband med att Lindex lanserar sin stora höstkampanj; Lindex Missoni, i vilken det världsberömda italienska modehuset Missoni har gått ihop med Lindex för att stödja bröstcancerforskningen. Samarbetet har resulterat i en unik kollektion som består av dam-, barn- och underkläder samt accessoarer. 10 procent av det totala försäljningspriset går direkt till kampen mot bröstcancer. Kollektionen lanseras den 25 september och kommer att säljas i Lindex samtliga butiker i Norden, Centraleuropa, Mellanöstern och Island samt på www.lindex.com.

Nyhet! Prenumerera på Lindex nyheter och följ Lindex i sociala medier.

För mer information, kontakta;

Kaisa Lyckdal