Marieberg utsedd till årets bästa Lindexbutik 2011

Modekedjan Lindex har nu utsett ”Årets butik 2011” och det blev butiken i Marieberg som vann i hård konkurrens med över 200 andra Lindexbutiker. Till helgen kommer hela butikspersonalen resa till Rom och under tiden driver Sverigechefen Ingvar Larsson butiken tillsammans med ledningen för Lindex Sverige.

För nionde året i rad utser Lindex ”Årets butik” som premieras utifrån hur väl butiken lyckats med sin försäljning, värderingar, rekrytering, ledarskap samt gott affärsmannaskap. Butiken ska även utmärka sig när det gäller att erbjuda ett inspirerande och prisvärt mode för att ge Lindex kunder en så bra shoppingupplevelse som möjligt. 2011 var det Lindexbutiken i Marieberg som lyckades bäst med detta.

– Vår butik i Marieberg har uppvisat en stark tävlingsanda och har genom att ständigt söka möjligheter till förbättringar nått mycket  fina resultat. Tillsammans med sin personal har butikschef Susanne Ekström skapat en butik som har det som krävs för att erbjuda kunden bästa möjliga shoppingupplevelse, säger Ingvar Larsson, Sverigechef på Lindex.

Som en belöning åker alla anställda i butiken till Rom i några dagar med avresa i helgen.

-Det kändes otroligt roligt att vinna och det här blir ett perfekt sätt att fira våra framsteg! Genom resan till Rom får vi chansen att göra någonting roligt tillsammans och vi ska passa på att njuta och hämta ny inspiration, säger butikschef Susanne Ekström.

Under tiden som personalen är i Rom kommer butiken drivas av Sverigechefen Ingvar Larsson tillsammans med resten av ledningen för Lindex Sverige.

-Medarbetarna är väl värda denna resa och vi hoppas de passar på att njuta av Rom och utmärkelsen till årets bästa Lindexbutik! Nu tar vi över rodret, vilket ska bli väldigt spännande, säger Ingvar Larsson.

Nyhet! Prenumerera på Lindex nyheter och följ Lindex i sociala medier.

Kaisa Lyckdal
Press Relations Manager, Lindex