Lindex öppnar unik butik på Stockholm Central

Idag öppnar Lindex en unik butik på Stockholm Central. Butiken blir den första i Sverige med Lindex nya inredningskoncept. Vi är mycket nöjda med att kunna erbjuda inspirerande och prisvärt mode på ett av Stockholms bästa lägen. Det är en fantastisk butik som kommer att ge våra kunder en enastående shoppingupplevelse, säger Ingvar Larsson, Sverigechef på Lindex.

Den nya butiken har en yta på 270 m2 och blir först ut i Sverige med Lindex senaste butikskoncept som lyfter fram varumärkets skandinaviska arv i inredningen. Naturmaterialen och mötet mellan olika strukturer och mönster ger en välkomnande butik i modern miljö.

Utmaningarna har varit många eftersom lokalen är K-märkt och unik med sitt speciella entrérum som är karaktäristiskt för Stockholm Central. Förutom ny inredning lanserar Lindex en ny typ av digital kommunikation med kunderna. I butiken finns en digital skärm som både inspirerar och informerar kunderna om Lindex sortiment.

Butiken erbjuder prisvärda modekollektioner inom underkläder, bad, nattplagg, kosmetik och accessoarer.

– Vi är marknadsledande på underkläder och den nya butiken visar verkligen mode och vår bredd i sortimentet. Allt från lyxiga och trendiga underkläder för festen, tidlösa favoriter för basgarderoben till mer funktionella underkläder för träning. Vår långa erfarenhet av underkläder har gett oss kunskap om kvinnans kropp, och vi vet att mycket bra passform är en av grunderna till vårt framgångsrika mode, säger Lea Rytz Goldman, Design- och inköpsdirektör på Lindex.

För ytterligare information kontakta:

Ingvar Larsson, Sverigechef Lindex
E-mail: ingvar.larsson@lindex.com

Kaisa Lyckdal, Presschef Lindex
E-mail: kaisa.lyckdal@lindex.com

Lindex är en av Europas ledande modekedjor med över 450 butiker på 14 marknader. Vår affärsidé är inspirerande och prisvärt mode. Lindex sortimentet omfattar flera modekoncept inom dam-, barn- och underkläder för modeintresserade kvinnor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.