Rosa Bandet engagerar Lindex

För nionde året i rad väljer Lindex att engagera sig i kampen mot bröstcancer och sälja Cancerfondens rosa band. Tillsammans med sina kunder fortsätter företaget att samla in pengar till kampen mot bröstcancer och öka medvetenheten kring sjukdomen. I år lanserar Lindex ett rosa armband, där hela överskottet skänks till forskningen. Som stolt huvudpartner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj har Lindex engagemang genom åren resulterat i både insamlade pengar till bröstcancerforskningen och en ökad medvetenhet kring sjukdomen. Under 2010 samlade Lindex, genom sina 430 butiker på 13 marknader, in 7,2 miljoner kronor till bröstcancerforskningen.

– De flesta av Lindex kunder och medarbetare är kvinnor och det gör att vi känner ett extra stort engagemang och en stark vilja att stödja kampen mot bröstcancer. Vi har som mål att tillsammans med våra kunder samla in så mycket pengar som möjligt till forskningen och att öka kunskapen om bröstcancer. Engagemanget hos våra medarbetare är fantastiskt och jag hoppas på en lyckad kampanj, säger Göran Bille, VD på Lindex.

Det rosa armbandet har som syfte att samla in ännu mer pengar i kampen mot bröstcancer. Lindex skänker hela överskottet från försäljningen av det rosa armbandet till bröstcancerforskningen, så varje sålt armband gör skillnad.

– I år har Lindex designteam har tagit fram ett snyggt armband med hög modegrad, som passar till allt och som vi hoppas att alla kvinnor vill bära. Armbandet är en utmärkt present till dig själv, eller till någon man tycker om. Vi ser fram emot en riktigt bra försäljning så att vi kan skänka ännu mer pengar till forskningen, säger Lea Rytz Goldman, Design och inköpsdirektör på Lindex

Det rosa armbandet, som kostar 75 kr, är gjort av genuint läder och kommer att säljas fr.o.m. den 26 september i Lindex samtliga butiker i Sverige, Norge och Finland samt i Lindex Shop Online www.lindex.com – där kunden får fri frakt på hela köpet om de lägger armbandet i shoppingbagen.

För ytterligare information kontakta:

Kaisa Lyckdal, Press Relations Manager, Lindex
E-mail: kaisa.lyckdal@lindex.com

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med över 430 butiker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Tjeckien, Slovakien, Polen, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.