Premiär för Make Up Store i Lindex, Tjeckien

Den 6 april öppnar Make Up Store en shop-in-shop i Lindex butiker i Chodov, Prag och den 8 april i Futurum, Ostrava. Det är första gången som Lindex samarbetar med en extern leverantör i ett shop-in-shop koncept.

– Samarbetet är ett test som vi gör för att ytterligare inspirera och överraska våra kunder. Make Up Store är kända för sina produkter, kvalitet och service vilket kompletterar Lindex på ett bra sätt, säger Göran Bille, VD på Lindex

Make Up Stores butiker är så kallade shop-in-shop koncept i Lindex butiker i Prag och Ostrava. Shoparna kommer att vara ca 25 kvm och innehålla 80 procent av Make Up Stores ordinarie sortiment.

– Vi vänder oss båda till den modeintresserade kvinnan, en kvinna som är medveten om sig själv och sin stil. Det som förenar målgruppen är intresset för mode och viljan att inspireras, säger Göran Bille, VD på Lindex

Lindex har idag en stark modemässig position som en av Norra Europas största modekedja. Företaget erbjuder ett inspirerande prisvärt mode till modeintresserade kvinnor och vill också förenkla för sina kunder genom att hon ska hitta allt inom mode på Lindex – till såväl vardag, jobb och fest.

Lindex affärsidé, inspirerande prisvärt mode till modeintresserade kvinnor, har lett till en snabb internationell expansion de senaste åren och en stark försäljningsutveckling.

Fakta om Make Up Store:

• Kosmetik och skönhetsvarumärke som grundades 1996
  • 175 försäljningsställe
  • Egna butiker i 8 länder och franchise i 15 länder
  • Över 250 anställda

Bilder finns på www.lindex.com
Samt www.makeupstore.se

För ytterligare information kontakta:

Kaisa Lyckdal, Press Relations Manager
Tel: 031-739 50 60, Mobil: 0702-52 98 43
kaisa.lyckdal@lindex.com

Lindex är en av norra Europas ledande modekedjor med över 420 butiker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum, Tjeckien, Slovakien, Ryssland och Mellanöstern. 2011 lanserades Lindex shop online i hela EU, på www.lindex.com. Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com