Lindex

Oslo först ut med Lindex nya butikskoncept

Imorgon öppnar Lindex ny butik på Karl Johan i Oslo och den blir därmed först ut med Lindex nya butikskoncept som presenter modet på ett helt nytt och spännande sätt.

Den nya butiken ligger på bästa adressen på Karl Johan i centrala Oslo och är 1000 kvadratmeter stor i tre plan. Fasaden är omsorgsfullt renoverad med stor hänsyn till dess K-märkning. I entrén däremot möts man av en helt ny och modern interiör i ljust nordisk stil och röda toner.

– Vi ser verkligen fram emot att öppna den första butiken med Lindex nya butikskoncept i Oslo nu när vi dessutom har hittat det perfekta butiksläget, säger Göran Bille VD på Lindex.

Butiken är en fullkonceptbutik med mode för dam, barn och underkläder. Det nya butikskonceptet lyfter fram varumärkets skandinaviska arv i inredningen, bland annat genom naturmaterial och mötet mellan olika strukturer och mönster. På våningen med underkläder möts kunden av en modern och kvinnlig känsla där färgerna går i vitt, grått och rosa. På barnavdelningen skapas en uttrycksfull och dynamisk känsla med hjälp av starka färger och mönster. Provrummen har också fått ett nytt uttryck med ett behagligt ljus.

– Vi är mycket stolta över att Lindex väljer Oslo att bli först ut med det nya butikskonceptet! Det här är en fantastisk butik med inspirerande och prisvärt mode i en enastående shoppingmiljö, säger Hanne Leino Norgechef Lindex.

VIP-visning av den nya butiken anordnas idag den 23 november kl. 18.00 – 19.00 dit journalister är varmt välkomna. Anmälan sker till Nina Haugen på telefon +47 22 47 84 17 eller e-post nina.haugen@lindex.com.

För ytterligare information kontakta:

Kaisa Lyckdal, Press Relations Manager, Lindex
Tel: 031-739 50 60 Mobil: 0702-52 98 43
E-mail: kaisa.lyckdal@lindex.com

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med över 440 butiker i Sverige, Norge, Finland, Island, Baltikum, Tjeckien, Slovakien, Polen, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.

Choose your language