Lindex vann ”Sveriges bästa intranät”

Modekedjan Lindex har Sveriges bästa intranät enligt RIM – Redaktörer interna medier. Igår kväll delades priset ”Sveriges bästa intranät” ut i samband med deras vårkonferens i Stockholm. ”Lindex intranät gör det ett riktigt bra intranät måste göra – stöder kärnan i affären” löd en del av motiveringen.

– Det känns fantastiskt att få ta emot det här priset! Lindex är ett modeföretag vilket innebär ett högt tempo och det ställer höga krav på vår kommunikation. Vårt intranät är ett arbetsverktyg för alla medarbetare, såväl på kontor som i våra över 400 butiker i 13 länder. Det ska inspirera våra medarbetare i butik till att ge våra kunder en modeupplevelse i världsklass. Priset är ett kvitto på hårt arbete och det känns underbart, säger Kristina Hermansson, Internal Communications Manager på Lindex.

Motiveringen löd ”Lindex intranät gör det ett riktigt bra intranät måste göra – stöder kärnan i affären. Intranätet hjälper medarbetarna genom allt från goda planeringsöversikter till väl strukturerade möjligheter att i butikerna få svar på viktiga frågor. Intranätet stärker också företagskulturen och har många exempel på ett bra redaktionellt innehåll.”

Lindex är en av norra Europas ledande modekedjor och har idag över 5000 medarbetare. Intranätet ”Index” har syftet att underlätta i det dagliga arbetet, skapa en dialog, motivera och förmedla Lindex värderingar till alla medarbetare.

– Ett viktigt mål för oss var att gå från informationskanal till kommunikationskanal och skapa mer delaktighet och dialog mellan medarbetare, säger Kristina Hermansson

RIM är en förening och ett landsomfattande nätverk för alla som arbetar med interna medier. Det är första året som RIM utlyser tävlingen ”Sveriges bästa intranät”. Genom priset vill RIM bidra till en positiv utveckling både av det redaktionella arbetet och av intranätet som interaktiv kanal. Bedömningen utgick från såväl redaktionell kvalitet, användarvänlighet och funktionalitet till struktur och utvärderingar.

För ytterligare information kontakta:

Kaisa Lyckdal, Press Relations Manager, Lindex Tel: 031-739 50 60
E-mail: kaisa.lyckdal@lindex.com

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med drygt 400 butiker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum Tjeckien, Slovakien, Polen, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com.

Choose your language